ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUKSEN TULOKSET LYHYESTI

Järjestimme 1-vuotis syntymäpäiviemme yhteydessä asiakastyytyväisyys tutkimuksen. Tutkimukseen osallistui huikeat lähes 900 vastaajaa! Tutkimuksessa selvitettiin monivalintakysymyksillä asiakkaiden syitä asioida juuri meidän apteekissamme sekä heidän tyytyväisyyttään toimintaamme tähän mennessä. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin mm. tulevaisuuden kehitystoiveita.

Seuraavassa lyhyesti hieman tarkemmin muutamasta kysymyksestä.

 

Syyt asioida Klaukkalan Uudessa Apteekissa:

Kysymyksessä vastaajat saivat valita isosta joukosta vaihtoehtoja itselleen kaksi tärkeintä syytä asioida apteekissamme. Tutkimustulosten mukaan ylivoimaisesti tärkein syy asioida meillä on ystävällinen asiakaspalvelu! Seuraavaksi tärkeimmät asiointisyyt olivat asiantunteva henkilökunta ja viihtyisä myymälä.

 

Asiakastyytyväisyys toimintaan tähän mennessä

Tyytyväisyyttä toimintaamme kohtaan selvitettiin NPS-menetelmällä (Net Promoter Score). Nps on maailmankuulu ja myös käytetyin markkinatutkimusmittari, joka perustuu yhteen kysymykseen, jossa vastaajia pyydetään arvioimaan todennäköisyyttä, että he suosittelisivat yritystä, tuotetta tai palvelua ystävälleen tai kollegalleen.

Tulokset menetelmässä voivat vaihdella -100 ja 100:n indeksipisteen välillä. Menetelmällä on selvitetty meillä ja maailmalla eri yrityten ja myös eri toimialojen asiakastyytyväisyyttä. Tyypillisesti tulokset vaihtelevat 0-70 indeksipisteen välillä. Myös Apteekkariliitto selvitti vuonna 2015 apteekkien nps -indeksin. Tulos oli noin 40 indeksipistettä.

Klaukkalan Uuden Apteekin tulos omassa asiakastyytyväisyystutkimuksessa oli huikeat lähes 90 indeksipistettä!

 

Asiakkaiden kehitystoiveet

Kysyimme asiakkailta monivalintamenetelmällä, minkälaista kehitystä he toivovat toimintaamme meiltä lähitulevaisuudessa. Tuloksista emme voi kertoa enempää kuin, että kolme kehityskohdetta nousi yli muiden, ja kaksi niistä olemme jo toteuttaneet.

Etusivulle